Hírek » Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat
"Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat
Külföldön már nem ritka, hogy az előadók látnak valami pénzt abból, hogy sokan nézik meg videójukat a YouTube-on. De mi a helyzet idehaza? Cikkünkből kiderül, hogy lépések már legalábbis történtek az ügyben.
A héten már beszámoltunk Rebecca Black semmiből jött és főként a negatív reklámnak köszönhető sikeréről. A Friday című videó nézettsége most már a 42 milliót is meghaladta, úgyhogy nem csoda, hogy az is szóba kerül, anyagilag hogy jár ezzel a sikerrel az előadó. A Forbes magazin az alábbi becslést hozta ki: bár a YouTube által meghatározott szerződési feltételek erről nem döntenek egyértelműen, az újság a 2010-es adatokból kiindulva úgy okoskodott, hogy egy videó minden ezredik megtekintés után hoz egy dollárt. Azon videók esetében, melyeken egy reklámcsík látható, a YouTube és a videó jogtulajdonosa (jelen esetben az ARK Music Factory nevű kiadó, ráadásul a dal két szerzője a kiadó vezetői) osztoznak a reklámbevételen, úgy, hogy utóbbit illet a jövedelem 68 százaléka. 30 millió megtekintés esetén ez húszezer dollárt jelent (több mint 3 millió 700 ezer forint), és mint tudjuk, ez az összeg azóta a harmadával nőhetett. Rebecca Blacknek persze még másfajta jövedelmet is hozott a Friday, de mi most koncentráljunk csak a videókból befolyt jövedelemre. Tovább a teljes cikkre."
Forrás: Quart.hu
2011. 03.28.
Új hozzászólás
|