Keresés az oldalon

 
 

Hírek » Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat

"Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat

Külföldön már nem ritka, hogy az előadók látnak valami pénzt abból, hogy sokan nézik meg videójukat a YouTube-on. De mi a helyzet idehaza? Cikkünkből kiderül, hogy lépések már legalábbis történtek az ügyben.

A héten már beszámoltunk Rebecca Black semmiből jött és főként a negatív reklámnak köszönhető sikeréről. A Friday című videó nézettsége most már a 42 milliót is meghaladta, úgyhogy nem csoda, hogy az is szóba kerül, anyagilag hogy jár ezzel a sikerrel az előadó. A Forbes magazin az alábbi becslést hozta ki: bár a YouTube által meghatározott szerződési feltételek erről nem döntenek egyértelműen, az újság a 2010-es adatokból kiindulva úgy okoskodott, hogy egy videó minden ezredik megtekintés után hoz egy dollárt. Azon videók esetében, melyeken egy reklámcsík látható, a YouTube és a videó jogtulajdonosa (jelen esetben az ARK Music Factory nevű kiadó, ráadásul a dal két szerzője a kiadó vezetői) osztoznak a reklámbevételen, úgy, hogy utóbbit illet a jövedelem 68 százaléka. 30 millió megtekintés esetén ez húszezer dollárt jelent (több mint 3 millió 700 ezer forint), és mint tudjuk, ez az összeg azóta a harmadával nőhetett. Rebecca Blacknek persze még másfajta jövedelmet is hozott a Friday, de mi most koncentráljunk csak a videókból befolyt jövedelemre. Tovább a teljes cikkre."

Forrás: Quart.hu

2011. 03.28.

 

Megosztás: Link küldése Megosztás a Twitter-hez Megosztás a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Megosztás az iWiW-hez Megosztés a Google Reader-hez

Új hozzászólás

Új hozzászólás


A szolgáltatáshoz be kell jelentkezned!

Azonosító

Jelszó



Elfelejtett jelszó
Regisztráció
 
29
március




 
© 2010 Fonó Budai Zeneház | 1116 Budapest, Sztregova u. 3. | Tel.: +36 1 206 5300
Programok   Fesztiválok   Galéria   Kávéház   Sajtó   Webbolt   Utolsó óra   Támogatók   Hírlevél   Kapcsolat   Lemezei CD bolt